Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fotografie moderního performativního umění: LARP
Šolcová, Tereza ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Předmětem této praktické bakalářské práce je snaha o vytvoření fotografické eseje. Tématem práce je zobrazení moderního performativního umění s názvem larp, který lze volně přeložit jako hraní rolí naživo. Jedná se o alternativu například k divadlu a filmu, kde však herci hrají role pouze sami pro sebe, nikoliv pro přihlížející publikum. V praktické části práce je zdokumentována příprava, organizace i samotný průběh takových akcí. V teoretické části práce stručně představuje žánr fotografie performativního umění, a to především divadelní a filmovou fotografii. Dále pak tyto žánry srovnává s fotografovaným tématem a popisuje jejich společné a odlišné prvky. Práce se také stručně věnuje historii larpu jako sociálně-uměleckého fenoménu 21. století.
The Aesthetic of the Crime Scene Photography: The Case of Arthur “Weegee” Fellig
Sharova, Taisiia ; ŠIMŮNEK, Michal (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Forenzní fotografie hraje velmi důležitou praktickou roli při dokumentaci místa činu, přičemž mnohdy sama slouží jako důkazní materiál zachycující objekty, jež mají při řešení daného zločinu důkazní hodnotu. Fotografie jakožto nástroj trvalého, autentického, přesného a objektivního záznamu skutečnosti tak velmi často hraje klíčovou roli v průběhu policejního vyšetřování a soudního projednávání případů. Z těchto důvodů se musí forenzní fotografie podřizovat souboru konvencionalizovaných pravidel, technik a metod. Cílem kvalifikační práce je popsat vizuální rétoriku forenzní fotografie a ukázat, jak je tato přebírána v oblastech fotožurnalismu a umění. Práce a argumentace v ní rozvíjená je postavena zejména na analýze fotografií, které ve 30. a 40. letech pořizoval a bulvárnímu tisku nabízel Arthur „Weegee“ Felling.
Metody rozkrývání digitální manipulace v kontextu ČR
Janeček, Richard ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
V této práci se zaměřuji na postprodukční techniky v žurnalistické fotografii a na forensní metody, kterými je možné tyto zásahy rozkrýt. Pomocí rozhovorů hledám význam pojmu autentický v digitální éře a způsoby, jakými média, porotci fotografických soutěží a soudní znalci ověřují pravost digitálních fotografií. Příklady z minulosti jsou zde zastoupeny jako předzvěst úprav v digitální éře. Tato éra je pak zastoupena jednotlivými případy, které zároveň slouží jako kategorie pro nejtypičtější druhy manipulací fotografie v oblasti zpravodajství, fotografických soutěží a vědecké fotografie.
Současné umění po Late Photography.
Czanderle, Michal ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Ve své práci bych rád přiblížil pojem "Late photography". Osobně se domnívám, že již od sedmdesátých let můžeme v pracích mnoha umělců najít podobné dokumentární strategie, které se týkají pojmu "Late photography". V současné době dochází k jistému vyčerpání tohoto pojmu. Z těchto důvodu bych se rád zaměřil na vyhledání umělců, kteří naznačují nový směr ve fotografii a současně čerpají z "fotožurnalistu".
Jak může válečná fotografie ovlivnit veřejné mínění.
Sommersová, Barbora ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Souralová, Veronika (oponent)
Pro většinu z nás je válečné prostředí věcí, se kterou se nemůžeme ztotožnit a tudíž záznamy z terénu jsou našimi jedinými okénky do dění válečných konfliktů. Díky tomu žánr válečné fotografie nabírá skutečnou moc, kterou působí na masy. Cílem této práce je ukázat, jakým způsobem můžou tyto fotografie ovlivnit vnímání společnosti. Práce nabízí teoretický základ k porozumění vlivům, které formují finální dojem diváka ze snímku. Druhá část navazuje na teoretické poznatky a blíže specifikuje způsob, jakým byly snímky použity pomocí příkladů ze dvou válečných konfliktů, Španělské občanské války a války ve Vietnamu. Své závěry podložím vlastními zkušenostmi z dokumentování uprchlické krize na Balkáně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.